Sunday 26 August 2012

RizQCollagen



RizqCollagen merupakan produk makanan tambahan (supplement) yang berasaskan kolagen yang dicipta bersama formula kandungan Acai Berry (buah yang kaya dengan antioxsidan), tanpa bau, tanpa pewarna (warna yang ada adalah warna asli buah AcaiBerry), tanpa gula (perasa yang sedia ada adalah perasa buah AcaiBerry) dan yang pastinya 100% TULEN. Pengambilan kerap makanan tambahan kolagen dan AcaiBerry mampu menggantikan kolagen yang hilang dalam badan hasil dari penambahan umur atau penuaan, serta meransang penjanaan kolagen baru serta memperbaiki struktur sel kulit, sendi, tulang dan sebagainya. Dengan adanya ramuan AcaiBerry asli menjadikan makanan tambahan (supplement) RizqCollagen kaya dengan antioksidan yang juga bertindak mengawal sel-sel dalam badan rosak disebabkan oleh radikal bebas.  Ini menjadikan badan mempunyai antibody yang kuat dari serangan penyakit. Gabungan Kolagen dan AcaiBerry memberi kekuatan formulasi bersama bagi menghindarkan penyakit dan mengembalikan kekuatan dan ketahanan kulit bagi memastikan wajah kelihatan muda (Untuk mengetahui apa itu kolegan dan anti oksidan serti fungsinya, sila baca di "Clinical Information" di dalam blog ini), bertenaga dan kekal mempunyai benteng dari penyakit berbahaya.

Banyak produk-produk berasaskan kolagen yang menggunakan sumber kolagen dari bahan-bahan binatang yang disangsikan status HALALnya kerana proses penyediaannya yang tidak mengikut syarak.  Kebanyakan kolagen diperolehi dari:-

1) Daripada bovine (lembu) – diternak secara tertutup contohnya di Australia dan New Zealand
2) Daripada babi (porcine origin)
3) Daripada haiwan laut – contohnya ikan dan gamat
4) Daripada tumbuhan – contohnya kacang soya
5) Daripada Yak – produk dari China
6) Daripada manusia – plasenta, janin yang digugurkan dan ada cerita dari banduan yang ditembak mati!

Namun produk RizqCollagen mendapatkan hasil kolagennya berasaskan ikan talapia yang sudah pasti proses penyediaannya tidak memerlukan penyembelihan seperti lembu dan babi. Namun pengasas produk RizqCollagen (dua orang) yang mempunyai Ijazah dalam bidang Syariah Islam dari universiti Mu'tah, Jordan telah mengenalpasti serta membuat pemeriksaan rapi di dalam proses pembuatan serta bahan yang digunakan bagi memastikan tahap kebersihan serta kandungan yang dibenarkan oleh syarak.  Oleh itu usaha untuk mendapatkan pengitirafan sijil HALAL bagi menguatkan dari JAKIM sedang giat dijalankan bagi memastikan produknya bertaraf HALAL toyiba dan digunakan tanpa was-was oleh pengguna Islam.
 
Kolagen (Collagen)
Perkembangan serta pembentukan perubahan di dalam penggunaan Collagen hasil dari maklumbalas dari pengguna menunjukkan kesan seperti berikut :

1-2 minggu:
*kulit kering dan kusam menjadi lembut dan sekata
*kurang berasa letih
*jeragat dan bintik hitam berkurangan

2-3 minggu
*kulit menjadi lebih gebu dan anjal
*rekahan pada tumit menjadi berkurangan
*kurang berasa letih dan mengantuk
*lenguh-lenguh sendi berkurangan
*garisan kedut halus mula menghilang

3-4 minggu
*kulit menjadi tegang, cerah dan berseri
*rekahan pada tumit menjadi minima/hilang
*badan berasa lebih cergas dan bertenaga
*lenguh-lenguh sendi semakin jarang dirasai

*rambut menjadi halus, lembut dan bersinar.


No comments:

Post a Comment